« Eerlijke vleesprijs wint Sabre Award 2021: beste PA-campagne Europa»

Gepubliceerd op 17-06-2021

Twee Nederlandse campagnes zijn in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de Sabre Awards voor de beste pr- en brandingcampagnes en het Emea-gebied (Europa, Midden-Oosten en Afrika). Een daarvan was de eerlijke vleesprijs campagne van TAPP Coalitie gesteund door Omnicom PR Group.

Prestigieuze prijs

De Sabre Awards zijn een van de belangrijkste internationale communicatieprijzen, en worden van oudsher georganiseerd door Holmes Report, dat tegenwoordig onder de naam Provoke Media door het leven gaat. Er waren ruim tweeduizend inzendingen. En internationale jury nomineerde daaruit in totaal 18 Nederlandse campagnes. Twee gingen er vandoor met een award. Naast de eerlijke vleesprijs won Unox met een creatieve campagne voor de nieuwjaarsduik thuis met een blikje zeewater in plaats van worst.

Eerlijke vleesprijzen

In de categorie Public Affairs wonnen de Omnicom PR Group en de TAPP Coalitie een award voor een succesvolle campagne die de harten won van een meerderheid van het Nederlandse publiek voor een eerlijke vleesprijs. In deze campagne worden Nederlanders aangesproken op hun ratio en gevoel voor rechtvaardigheid om via een politieke maatregel iets meer te betalen voor de milieukosten van vlees en voor een beter inkomen bij boeren. Iedereen weet wel hoe goedkoop kiloknallers nu eigenlijk zijn. Het voorstel van TAPP Coalitie kreeg in een jaar tijd plotseling ruime steun, wat niemand verwacht had omdat meer betalen voor vlees niet populair leek.

Jeroom Remmers, Directeur bij de winnende True Animal Protein Price Coalition (TAPP Coalitie): “Wij zijn erg blij met het winnen van de prestigieuze internationale Sabre Award voor beste Public Affairs campagne in 2021 in Europa, Midden-Oosten en Afrika met onze eerlijke vleesprijs campagne! Ons voorstel laat zien dat iedereen in Nederland wint, als een eerlijke vleesprijs wordt ingezet om boeren financieel te steunen om te verduurzamen, de prijs van groente en fruit te verlagen en lage inkomens te compenseren. Op die slimme manier van beprijzing, steunt 63% van Nederland dit plan voor een hogere, eerlijke vleesprijs. Dit plan komt ongetwijfeld in het volgende regeerakkoord. Van diverse kanten kreeg TAPP Coalitie het advies Omnicom PR Group te vragen als PA en communicatie partner  dat was inderdaad een gouden greep".

Jeannot Waaifoort, Business Director Food & Agriculture bij het winnende Omnicom PR Group. “Ieder zijn vak; dat was gelijk duidelijk in onze zo inspirerende samenwerking met TAPP. Zij hadden een gedegen oplossing gesmeed voor een levensgroot maatschappelijk probleem. Maar onze consultancy was nodig om er één begrijpelijk en breed aantrekkelijk aanbod aan heel Nederland van te maken. Dát is ons gelukt en we kregen slim eerst de bevolking mee waarna de politiek niet anders kon. We zijn erg trots op onze gekozen aanpak en vol vertrouwen dat die eerlijke vleesprijs die de Nederlanders willen er ook komt”.

Meer informatie:

https://www.adformatie.nl/campagnes/nederland-wint-twee-sabre-awards

Interview met Landbouw Minister Schouten over invoering eerlijke vleesprijs:

https://www.youtube.com/watch?v=LiycKAp_mf8

Jeroom Remmers, directeur TAPP Coalitie 06 22 40 77 12 info@tappcoalitie.nl 

sabre award 1.png

sabre 3.png

sabre award 2.png

TAPP Coalitie Infographic.png

prize-01623939984.png

sabre 5.png

sabre-3-1623938394.png
TAPP-Coalitie-Infographic-1623938520.png
prize-01623939984.png
prize-11623939999.png
sabre-5-1623940030.png